Aktuality
Příspěvky
Nové webové stránky třídy
28. 8. 2018
Rozhodla jsem se přesunout naše třídní stránky do systému EDUPAGE, ve kterém funguje naše škola. Zejména z důvodu ochrany osobních údajů a vystavování fotografií. Prosím, přejděte na tento odkaz, kde se můžete na našich stránkách pohybovat. Po přihlášení se vám zobrazí fotografie ve fotoalbu. Budu se průběžně s novým systémem učit, hledat další možnosti, jak vás co nejlépe informovat o dění ve škole. Prosím o trpělivost a doufám, že si společně na novinku zvykneme.
Různé akce v průběhu června
25. 6. 2018
Na stránkách ZŠ čtěte v těchto článcích:
Dopravní hřiště - průkaz cyklisty
Projektový den - Chráníme Zemi
Olympijský den
Ukázka dravců - Seiferos
21. 5. 2018
Po několika letech nás opět navštívila skupina Seiferos, která se zabývá výcvikem i ochranou ptačích dravců a sov. Jejich ukázkový program je nabit informacemi a zajímavostmi o chování a výchově ptáků. To vše s nadsázkou a humorem je zárukou úspěšného dopoledního programu pro děti. Více o skupině a zajímavá videa najdete ZDE.
Den maminek
18. 5. 2018
K letošnímu Dni matek jsme maminkám připravili srdíčko v korálkové podobě. Doufám, že se maminkám dárek od dětí líbil a přidáváme přání - hodně zdraví, štěstí a lásky celé rodiny, maminky!
Vlastivěda kolem nás
18. 5. 2018
Témata vlastivědy nám prostupují všemi předměty. Gotický sloh jsme vyzkoušeli v matematice - krásné vitrážované okno si narýsovali všichni podle návodu a poté už zkoušeli samostatně rozetu, kruhové okno, které se u církevních budov objevovalo nad portálem. Někteří vytvořili tak složitý obrazec, který připomínal dnešní mandaly.
Druhé téma zachycené na fotografiích je z posledního učiva - Jan Hus, kdy děti pracovaly v českém jazyce s textem, sdělovaly si navzájem získané informace, sledovaly ukázky z filmu, četly si pověst, tvořily pětilístek o Janu Husovi, luštily text psaný Morseovou abecedou a společně sestavily zápis o tématu do sešitu. Myslím si, že na Jana Husa hned nezapomenou.
Upálení Jana Husa vyvolalo bouři nevole a lidé se obrátili proti církvi i panstvu. Téměř dvě desetiletí válek a bojů jsme "prožívali" s husity u videoukázek, při čtení pověstí a textů v učebnici, doplňovali jsme chybějící údaje do textu, kreslili si obrázky, zakreslovali do map a hledali v nich údaje a luštili křížovky či řetězce. Nakonec jsme si některé zbraně i vyzkoušeli. Závěrečná hra "Husito, nezlob se!" na IT, která nám připravila hromadu otázek z tématu, nás pobavila a nashromážděné znalosti jsme v ní mohli uplatnit. Nakonec se náhoda obrátila k chlapcům, ale děvčata je porazila v husitské pyramidě, takže to byla spokojená remíza. Uf, bála jsem se, že by došlo i na zbraně... :-)
Cesta Karla IV. a Cesta na hrad
8. 5. 2018
Jedním z projektů v naší třídě je Cesta za předky. Během měsíce dubna jsme ve vlastivědě pracovali v období vlády Karla IV.. Přínos této osobnosti - krále českého, římského i císaře římského - v dějinách i pro naše země je dalekosáhlý a my se snažili se seznámit s tím nejdůležitějším. Putovali jsme Cestou Karla IV. a Cestou na hrad. Obě témata jsme propojili množstvím úkolů vycházejících z práce s textem, tajenkami, sledovali jsme úryvky z filmů, soutěžili jsme v Pyramidě Karla IV. a získávali body ve hře Karlovinky (podobná hře Milionář). Svůj postřeh a paměť si každý otestoval v "Postřehovce" - hře, v níž získává hráč bod za rychlé vyhledávání stanoveného pojmu na obrazové příloze. Karel IV. vybudoval množství hradů, a tak jsme v matematice ve skupinách počítali matematické příklady a luštili názvy 16 hradů, zakreslovali jsme je do mapy ČR a nakonec jsme je kreslili ve VV. Zahráli jsme si stejnojmennou deskovou hru, v níž bylo cílem dobýt hrad. Cesta na hrad je ale složitá, vede do strmého kopce a i ve hře nás čekalo množství nástrah a zastavení v podobě úkolů - např. projít jako ztracený rytíř bludištěm, vypočítat obvod hradeb nebo výnosnost pole zemědělce, doplnit správně text a seznámit se s prvky hradu, s obyvateli na hradě, se zbraněmi, které pomáhaly hrad dobývat a mnoho dalšího. Odměnou pro každého byl správně provedený úkol a zábava ze hry.
Den Země
2. 5. 2018
22. 4. slaví naše Země svátek a my jsme jí společně připravili krásné blahopřání v podobě plakátku, který nám bude vždy připomínat, čím je pro nás důležitá. Následně jsme navštívili podnik Výroba tepla a místní sběrný dvůr, kde jsme mohli vidět, jak skutečně dospělí lidé přírodu mohou chránit - efektivní výrobou a rozvodem tepla a tříděním a znovuzpracováním roztříděného odpadu a nakládáním s nebezpečným odpadem.
Obíhající flipy
2. 5. 2018
Co to je za název? Jedná se o jednu z aktivizačních metod výuky a nám se ji podařilo ve třídě v hodině vlastivědy realizovat na výbornou. Tématem byl život ve středověku - na vesnici, ve městech, šlechty, zemanů a církve. Děti pracovaly ve skupinách a každá skupina k tématu psala vlastní vědomosti. Postupně "flipy" (záznamové archy) obíhaly mezi skupinami, až se dostaly zase ke své skupině. Na závěr jsme vyhodnocovali, kolik vědomostí si děti k tématu zapamatovaly. Všem se nám metoda líbila a pomohla nám k zodpovězení několika otázek v následném testu.
Kouzlo mluveného slova 2018
2. 5. 2018
Ve středu 25. 4. 2018 si mohli žáci 4. a 5. tříd porovnat své dovednosti v rétorice v soutěži Kouzlo mluveného slova. Naši třídu reprezentovala dvojice Barbora B. a Zuzana. Děvčata si vedla velice dobře a zasloužila si pochvalu. Více o soutěži ZDE.
Eurorebus Junior 2018
2. 5. 2018
V pondělí 9. 4. 2018 se konala soutěž zeměpisného a vlastivědného zaměření EUROREBUS Junior v Olomouci. Za tříčlenné družstvo Juniorů soutěžila také Zuzka, která už měla loňskou zkušenost ve finále soutěže v Praze. Letos se složení družstva změnilo a žákům se podařilo v Olomouci vybojovat "divokou kartu". Uvidíme, jestli se nám i letos finále soutěže otevře, zatím není nic jisté, ale můžeme ještě doufat. Děkujeme Zuzance za reprezentaci naší třídy.